غذای خوب

معرفی غذاهای خوب ایرانی

غذای خوب

معرفی غذاهای خوب ایرانی

لیست 10 تایی از خوشمزه ترین استیک ها

استیک از جذاب‌ترین و لذیذ‌ترین غذاهایی است که امروزه توجه و محبوبیت زیادی نیز در سرتاسر جهان پیدا کرده، پس امروز با ما همراه باشید تا ۱۰ نوع از بهترین و مشهور‌ترین استیک های سرو شده در جهان را با هم بشناسیم.


استیک فیله مینیون


این استیک از فیله پشت مازوی گاو بریده می شود، ماهیچه ای استوانه ای، بلند و طولانی که در امتداد ستون فقرات گاو جریان دارد. این استیک یکی از گرانترین برش های گوشت گاو است زیرا این ماهیچه کار زیادی نمی کند و برای سرو بسیار مناسب است و می توانید آن را با یک چنگال به راحتی ببرید.


 استیک ریبای


ریبای آبدارترین استیک محسوب می‌شود. از قسمت مرکزی دنده بریده می‌شود و به عنوان استیک استخوانی یا بی استخوان سرو می شود. ریبای دارای طعم و مزه بیشتری نسبت به فیله مینیون است. این استیک بسیار لذیذ است چون رگه‌های چربی فراوانی دارد.


 استیک استریپ


استیک استریپ (که به استیک نیویورک نیز معروف است) از ناحیه کمر بریده می‌شود. این استیک چربی کمتری نسبت به ریبای دارد و تقریباً همیشه به عنوان یک استیک بدون استخوان فروخته می‌شود.


 استیک سیرلوین


این استیک که گاهی اوقات به آن سیرلوین بالایی نیز گفته می‌شود، از قسمت سیرلوین، در نزدیکی قسمت پشتی حیوان بریده می‌شود. استیک‌های سیرلوین دارای طعم بسیار دلپذیری از گوشت گاو هستند و قیمت ارزان آن‌ها باعث می‌شود تا برای شام‌های هفتگی مقرون به صرفه باشند.


استیک تی بن


این استیک های “T شکل” که با نام پورترهوس هم شناخته می‌شوند مورد علاقه دوستداران گوشت هستند زیرا در واقع حاوی دو نوع استیک می‌باشند: استریپ و فیله‌ای. این استیک همیشه به صورت استخوان دار فروخته می‌شود.


 استیک دنده


این استیک در واقع همان استیک ریبای است که از استخوان دنده بریده نشده. ضخامت آن بستگی به ضخامت استخوان دارد، اما عموماً حدود دو اینچ ضخامت دارند. این استیک‌ها وزن کافی برای سیر کردن چندین نفر را دارند!



استیک فلانک


استیک فلانک از شکم و بیشتر از قسمت عقبی گوشت گاو برداشته می‌شود. ضخیم تر و پهن تر از برخی دیگر انواع استیک است و بسیار لذیذ می‌باشد.


استیک رامپ


استیک رامپ (که گاهی به آن استیک گرد گفته می‌شود) یک جایگزین ارزان قیمت برای ریبای است و اگر درست آنرا طبخ کنید، طعم عالی دارد. این استیک شباهت‌هایی به سیرلوین دارد. از آنجا که این ماهیچه‌ها کار بیشتری می‌کنند، نسبت به بقیه استیک‌ها تردی کمتری دارند.


استیک دنورکات

این استیک از امتداد شانه جلویی بریده می‌شود. این بخش به طور معمول بسیار سفت و سخت است و برای استیک مناسب نیست، اما از آنجا که دنور در مرکز آن قرار دارد حرکت بسیار کمی می‌کند. این استیک نیز پر از رگه‌های چربی است.


استیک هنگر


می‌توان گفت استیک هنگر یکی از بهترین برش‌های گوشت گاو است که طعم فوق العاده گوشت گاو را دارد. از شکم گاو بریده می‌شود اما به هیچ استخوانی متصل نیست. (از دیافراگم آویزان شده است ازین رو نام هنگر را به آن داده اند.)

لینک مرتبط:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد