غذای خوب

معرفی غذاهای خوب ایرانی

غذای خوب

معرفی غذاهای خوب ایرانی

آشنایی با گوشت شتر خواص و ارزش غذای آن

آشنایی با گوشت شتر، خواص فواید ارزش غذایی و پخت


  • آشنایی با گوشت شتر خواص فواید ارزش غذایی طرز پخت و عرید آن سوال بسیاری است. ارزش غذایی، دارویی درمانی گوشت شتر چیست؟ 
  • آیا با گوشت شتر آشنا هستید؟ 
  • چه بخش هایی از گوشت شتر را می توان خورد؟ طرز تهیه، پخت، مصرف و خوردن گوشت شتر چگونه است؟ 
  • آیا می توان از گوشت شتر کباب کوبیده، شامی، کتلت،  استیک، همبرگر و دیگر انواع عذا ها درست کرد؟
  •  آیا می توان گوشت شتر را به صورت چرخ کرده استفاده کرد؟ 
  • برای تهیه غذا با گوشت شتر راهنما، روش پخت، دستور غذایی خاص نیاز است؟ آیا می توان از گوشت شتر برای زنان باردار، حامله، شیرده و کودکان استفاده کرد؟

این ها بسیاری از سوالات دیگر ممکن است به ذهن شما در مورد گوشت شتر برسد. سعی می کنیم در این نوشته و دیگر نوشته های دیگر به این پرسش های شما پاسخ مناسب بدهیم. شما با گوشت شتر، خواص فواید مزایا خرید ارزش عذایی ان بیشتر آشنا شوید.


آشنایی با گوشت شتر در سنت و حکم شرعی


گوشت شتر بر طبق احادیث و روایات و حکم شرعی گوشت حلال است. در طب سنتی گوشت شتر طبع گرم دارد و مانند گوشت گاو یا گوساله طبع سرد ندارد. مزه آن شبیه گوشت گاو است. در انگلیسی  به آن گوشت شتر می گویند و اسم خاصی دیگری برای گوشت شتر استفاده نمی شود.

مزایا منافع فواید خرید و خوردن گوشت شتر در تندرستی سلامت و سبک زندگی سالم چیست؟ گاهی برای اینگه تا حدی طعم و مزه گوشت شتر را به گوشت گوسفند شبیه کنند کمی از چربی گوشت گوسفند را به آن می زنند. در طب سنتی پیشنهاد می شود گوشت با طبع گرم شتر را همراه با گوشت با طبع سرد گاو و گوساله مصرف شود.


طرز پخت و انواع غذا با گوشت شتر


گوشت شتر به عنوان خورشتی یا کباب را با برنج و این یک دستورالعمل بسیار رایج و دستور پخت ساده بدین منظور است. گوشت شتر نیز به عنوان یک غذای اصلی می تواند به تنهایی تناول شود.  می توان آن را به عنوان برگر و همچنین با کاهو، گوجه فرنگی، و پنیر خورد.

گوشت شتر مسن تر گوشت سفت تر دارد. گاهی پیشنهاد می شود گوشت شتر های مسن تر چرخ کرده و به عنوان کباب کوبیده، کتلت شام و برگر و غیره استفاده شود.

اگر شتر ها سن پایین داشته باشند از لحاظ نرمی شبیه گوشت بره خواهند شد. گوشت گردن شتر، شانه،  گردن، دنده ها از قسمت های مورد علاقه بیشتر هستند. کوهان شتر حاوی چربی سفید رنگی است. شتر زیر 5 سال دارای مقادیر کمتری از پروتئین و چربی هستند و گوشت نرم تری دارند. اما میزان گوشت شان هنوز بیش از یک گاو یا گوساله است.


ارزش غذایی گوشت شتر


 آشنایی با گوشت شتر مزایا منافع فواید کلسترول


کلسترول گوشت شتر کمتر از دیگر انواع گوشت هاست. اما بایستی به این موضوع توجه داشت که بر خلاف عقیده بسیاری از مردم که کلسترول را برای بدن بد می دانند، این گونه نیست. کلسترول برای سلامت خوب ضروری و لازم است. اگر لازم نبود حتما در بدن نبود. بدن ما به منظور انجام وظایف مهم بدن به کلسترول نیاز دارد. کلسترول دارای ارزش غذایی منافع فواید محاسن خاص خود است.

هر بار که ما مرغ، ماهی، گوشت گاو، تخم مرغ، لبنیات، گوشت شتر یا سایر محصولات حیوانی می خوریم، به سطح کلسترول ما اضافه می کنیم. گوشت شتر حاوی کمتر از نصف چربی گوشت گاو است. گوشت شتر دارای کلسترول است و  نقش اصلی کلسترول حفظ دیواره سلولی و ساختارها است.

آشنایی با گوشت شتر، سدیم


شدیم گوشت شتر و بطور کلی شدیم دارای یکی از مهمترین نقش هاست. نقش سدیم گوشت شتر در فعالیت های آنزیمی و انقباض عضلات است. همچنین برای تنظیم اسمزی و نگهداری سیال در بدن بسیار مهم است.

بعضی از مزایای بهداشتی برای سدیم عبارتند از بهبود عملکرد قلب، سیستم عصبی و جذب گلوکز. سدیم یون اولیه و الکترولیت درون بدن است و برای تنظیم خون مورد نیاز است.


آشنایی با گوشت شتر، پتاسیم


مزایا منافغ فواید سلامتی پتاسیم و پتاسیم گوشت شتر عبارتند از: کاهش سکته مغزی، کاهش فشار خون، اختلالات قلب و کلیه، اضطراب و استرس، افزایش قدرت عضلانی، متابولیسم، تعادل آب، عملکرد الکترولیتی و سیستم عصبی. پتاسیم سومین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است. که برای اجزاء بدن و حفظ سطح بالایی از رفاه لازم و ضروری است.


آشنایی با گوشت شتر مزایا منافغ فواید پروتئین گوشت شتر


آشنایی با گوشت شتر شامل مزایا منافغ فواید پروتئین تولید و عملکرد صحیح آنزیم ها و هورمون ها و ایجاد سلامت سلولی و عضلانی است. خوردن پروتئین کافی باعث تقویت ایمنی بدن، اعصاب و اعصاب کارآمد، موهای سالم و حفظ تعادل مایع در بدن می شود. پروتئین همچنین می تواند یک منبع انرژی را در صورت نیاز توسط بدن تغییر دهد.


از کجا گوشت شتر را می‌توان خرید


خرید گوشت شتر در همه جا امکان پذیر نیست. قیمت خرید گوشت شتر تقریبا در حدود گوشت های دیگر است. از کجا می توان گوشت شتر خرید؟ هزینه های تولید شتر چقدر است؟ فروشگاه های منتخب را معرفی خواهیم کرد در ادامه.

مزه و طعم گوشت شتر و البته بسیار بیشتر شیر شتر و محصولات لبنی شیر شتر تا حدی به خوارک و رژیم عذایی آن وابسته است.  شتر از علف، خرما و غلات مانند گندم و جو استفاده می کنند. شترهایی که در حالت صنعتی تولید می شوند معمولا حدود یک و نیم کیلوگرم روز از یونجه و دانه های خشک می خورند. شتر می تواند هفته ها را بدون غذا و آب بگذراند زیرا می تواند غذا را در ذخیره کند. این سازگاری است که آنها را در محیط زیست خود قرار داده است.

شتر ها چه می خورند؟ بعضی از قبایل در آفریقا، شتر گوساله را از قبایل مجاور سرقت می کنند، به طوری که آنها مجبور نیست شتران خود را بکشند. اکثر مردم شتر خود را می کشند و می خورند.


 گوشت شتر در دیگر کشور ها


برخی از دستور العمل ها و راهنما برای نگهداری از گوشت شتر و طرز مصرف آن چیست؟ در استرالیا از گوشت شتر برای غذاها مانند لازانیا استفاده می کنند. گوشت شتر بیشتر به عنوان یک غذای اصلی به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد. مردم سومالی در شاخ آفریقا، از گوشت شتر و برنج  به عنوان غذا اصلی استفاده می کنند. در روم باستان، پاشنه شتر را بسیاری از افراد دوست داشتند.


بهترین روش پخت و پز برای شتر چیست؟


چگونه می توانید گوشت شتر را آماده پخت کنید؟ شتر هم مانند گونه که حیوانات دیگر مانند گاو یا گوسفند ذبج می شود. از آنجا که گوشت شتر بیشتر در کشورهای مسلمان خورده می شود، باید با استفاده از روش حلال آن را ذبج کرد تا خوردنش حرام نشود.

گوشت شتر را می توان جوشاند، در یک خورشت جوشاند، برشته شده، همراه برنج، با لازانیا، ماکارونی، و. در فر و یا روش های دیگر طبخ تهیه کرد.

در کنیا، و آفریقا درجه حرارت محیط بالا است، به طوری که مردم گوشت شتر را به یه صورت نوار برش و آن را در نور خورشید خشک می گنند. آنها سپس به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند و در روغن با سیر و روغن زیتون سرخ و طبخ می کنند تا گوشت را به مدت طولانی نگه دارند. سپس گوشت خشک شده با چربی آن مخلوط می کند و می تواند در کیسه های ساخته شده از پوست شتر برای حداقل شش ماه بدون خراب شدن نگهداری کنند.

روده بزرگ نیز می تواند با چربی پر شود و به عنوان یک نوع سوسیس خشک شود. خون شتر را در برخی از مناطق افریقا با شیر مخلوط و تغذیه می کند. تا  ویتامین D، آهن، مواد معدنی و نمک بیشتری به بدن خود برسانند.

لینک مرتبط

طرز تهیه استیک تی بن (T-Bone) خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه خورش گوجه سبز ترش و خوش‌طعم با مرغ

طرز تهیه چلو گوشت مجلسی

معرفی10 مدل از استیک و کباب خوشمزه و پرطرفدار

 

لیست غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می‌شوند.

لیست 10 تایی از خوشمزه ترین استیک ها

گوشت گوسفندی بهتر است یا گوشت گوساله

طرز تهیه چلو گوشت مجلسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد